Fight or fly

 

Valvoin vierelläsi pienenä myttynä

niin pelokkaana että sydämeni lyönnit kuulostivat rummulta aamun hiljaisuudessa

kyyneleet tuntuivat syövyttävän poskiani 

ja olin valmis pakenemaan taas

ostin lentolipun - ei tarvitsisin junalipun vähälle omaisuudelleni

ei pohjoisenkaan ankara maisema olisi tarpeeksi kaukana

minun piti lähteä maasta

lähtisin pelastamaan kilpikonnia

 

Äkkiä löysin sinut tuijottamassa minua otsa kurtussa, taas

mitä teet? sinä kysyt

enkä muista hengittäneeni ja uskoin ajan pysähtyneen

merenharmaista silmistäsi löysin itseni

ne ovat samanlaiset kuin minulla

hymyillen kutittelin selkääsi

rytmihäiriö helpottaa

 

Sinä aamuna peruutin lentolipun

olin rohkeampi kuin koskaan aikaisemmin 

ja annoin itseni rakastua välittämättä siitä

etten vieläkään tiedä esitätkö vain tietämätöntä

vai etkö yksinkertaisesti välitä

välittämistäkin on niin monenlaista

ja juuri siksi kääriydyin vain tiukemmin peittoon jonka minulle ostit.